Friday, July 29, 2011

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan!

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan!

Semoga kita dapat menjalani ibadah puasa di samping beramal soleh dengan penuh keikhlasan dan keimanan agar kita keluar dari madrasah Ramadhan al-Mubarak dengan jayanya menjadi hamba-hamba Allah yang lebih beriman dan bertaqwa insyaAllah.

Rebutlah ganjaran sebanyak-banyaknya!.

Ramadhan kareem yang pasti datang dengan membawa jutaan rahmat dan keberkatan,janganlah abaikan.Rebutlah peluang –peluang untuk menyucikan hati/jiwa,mencerdaskan aqal kita dan menyihatkan jasad kita dengan amal-amal soleh dan pelbagai kebaikan-kebajikan seperti bersedekah,qiyammullail,solat sunat ,bertadarrus Al-Quran,berjaga di malam lailatul Qadr,menghadiri majlis ilmu dan sebagainya. Mudah-mudahan diganjari rahmat,mendapat keampunan dan syurga Allah SWT dengan hajat yang benar ikhlas untuk beribadah kepadaNya semata- mata.

Seperti firman Allah SWT dalam Surah Al-Kahfi: 110 yang berbunyi:
‘Barangsiapa yang mengharapkan perjumpaan dengan Tuhannya maka hendaklah ia mengerjakan amal yang soleh dan janganlah ia mempersekutukan seorang pun dalam beribadah kepada Tuhannya’.

Semoga Ramadhan al-Mubarak 1432H menambahkan saham kita di akhirat nanti.Akhir kalam,Selamat menjalani ibadah puasa dengan sebaik-baiknya,semoga Allah SWT mempermudahkan niat kita dalam mencari keredhaanNYA.
Amin Ya Rabbal alamin.

-Petikan kalam dari Ibu tercinta! Ya, ibu..doakan anakmu..Amin InsyaAllah.

1st Ramadhan= 1st class for Year 5 (Paedatricss Posting..kena biasakan dengan budak-budak ni..hehe) Doakan!

1 comments:

Zaza said...

Ramadhan Kareem =)

 
Design by Pocket Blogger Templates