Friday, October 16, 2009

Belajarlah KERANA ALLAH~~


Hayya bil Jihad!

MuliaNYA Muslim Mukmin dengan ILMU.

Allah akan mengangkat orang yang beriman dan berilmu beberapa darjat di sisiNYA..


Allah mencintai orang yang berilmu...


Sudah kita maklumi tentang ilmu.



Ilmu Allah Maha Luas.ya, sangat-sangat luas.Ia merupakan anugerah Allah SWT pada umat manusia,dengan ilmu,ia membedakan darjat seseorang manusia dengan yang lain.ya,lihatlah realiti masyarakat yang mempunyai pekerjaan yang berbeza-beza,dengan pangkat yang berbeza juga.Tidak sama ilmu seseorang yang bekerja sebagai pensyarah dan peniaga.Sebagai misalan .Nilaian hidup mereka di sisi Allah,belum tentu seperti ilmu dunia yang dimilliki mereka,ilmu akhirat sebagai bekal harus juga kita persoalkan,it should comes first as it shapes our attitudes in everday life.Dam,sungguh,Allah telah memuliakan manusia dengan akal,untuk berfikir dan berusaha memperoleh ilmu dalam segenap aspek kehidupan.



Sekadar pengenalan ilmu yang saya nak kongsikan.Tapi pada saya,ya,kita harus bersungguh-sungguh dalam mencari ilmu Allah ni(baik dalam akademik dan tarbiyah).



Yakni, bersungguh-sungguh dalam mengejar ilmu dunia dan ilmu akhirat.The two aspects should be implemented together.Supaya dapat menjanjikan agar kita always alert dengan janji- janji Allah.Hm, mana mungkin seseorang yang sangat bersungguh2 mengejar ilmu dunia akan sentiasa yakin dengan janji2 Allah,ia pasti tumbang di tengah jalan,pasti..kerana dia tak merasai kepentingan menjaga HDA dan mengajak orang lain untuk hidup dalam biah yang solehah.Oleh itu,betapa pentingnya untuk kita bersungguh-sungguh menjaga hubungan hati kita dengan Allah melalui proses tarbiyah Islamiyah yang berterusan.InsyaAllah.



Remember the saying goes like this,


we are what we think of most of the time.

It's very true.Dan dengan kesungguhan kita untuk melahirkan hubungan hati dengan Allah in all aspects of life,ia akan memberikan kekuatan yang sbenar pada diri kita.Allah lah sumber kekuatan kita.Ya , Allah, Allah dan Allah.Usually we always aware of Allah as our source of strength when we are about to face the examination, or when we have any problems.Ayuh sahabat2,cintailah Allah dalam kesenangan.


Ingatlah sahabat-sahabat sekalian,


Kuatnya kita pada hari ini, adalah kerana kuatnya iman kita,lemahnya kita kerana lemahnya iman.


sepertimana yang biasa kita dengari dalam hadith Rasulullah SAW:


"Menuntut ilmu itu adalah kewajiban bagi setiap muslim"


(HR Ibnu Majah)



MasyaAllah,oleh itu,kita harus bersyukur pada Allah SWT atas peluang dan kesempatan umur yang ada.Alhamduillah.




Jangan lah mudah mengeluh apabila ditimpa sedikit ujian ya.Allah mencintai mu.Yakini lah.Perjalanan kita tidak lain dan tidak bukan hanya untuk bertemuNYA.Jangan dipisahkan segala sesuatu yang kita lakukan dengan Allah SWT.




Ya Allah, semoga dengan cintaku padaMU,kasih dan harapku padaMU,KAU anugerahkanlah pada ku ilmuMU,kerana aku yakin,CINTAku padaMU dan seterusnya CINTAMU padaku membawa kepada CINTAKU pada ilmuMU ya Allah!Tegarkan dan berilah kekuatan pada diri kami...amin.


Sampaikanlah CINTAMU pada CINTAKU pada ilmuMU,Ya Rabbi..

Ilmu itu milik Allah,yang hanya diperoleh dengan usaha serta pertolongan dan rahmatNYA.semoga bersih dan bersinar jalanku menuju redhaNYA.




Barangsiapa yang mengerjakan kebaikan, dan dia beriman, maka usahanya tidak akan disia-siakan,dan sungguh Kamilah yang mencatat untuknya.(Surah Al-Anbiya'-94)




Sahabat2 sekalian,saya hajat nak share some words from my sahibah,sy dapat kata-kata ini before saya menghadapi SPM in 2005.I really2 appreciate it very much.Jazakillah sahibahku,Zainab Hannah Busro.Currently, she's studying in UIA,taking Medicine.May Allah assists u,zainab.




Janganlah kita terus leka dan lalai dalam menuntut ilmu,sebagai muslim mukmin,sedarlah dari lenamu, bangkitlah!

Relakah kita,orang kafir menguasai dunia dan menghancurkan umat Islam?Padahal umat Islam telah diberi amanah oleh Allah sebagai khalifah di muka bumi ini.ayuh, insafilah!

Sesungguhnya sahabat-sahabat sekalian,

sekiranya kita belajar kerana Allah,pasti kita akan belajar bersungguh-sungguh..

Ingatlah bahawa Allah Maha pengasih.Dia melihat usaha kita.Dia pasti membantu kita.

Ps:

-Niatkan belajar kerana Allah


-Maksimumkan usaha

-Banyak berdoa dan bertawakkal

-Ayuh sahabatku, jangan bertangguh lagi!


Mari buru cinta Allah dengan ilmuNYA..:)
Mari,mari.. limpahkan rahmatMU ya Allah...


Saturday, October 10, 2009

Salam Jihad di Jalan Allah!

Berprestasi dalam redha Allah..

yuk2 wahai diri, semangat kerana Allah!..medan jihad lagi beberapa hari,masa2 utk mengumpul dan mengecas kekuatan sebenarnya.

Walaupun merasai diri penuh dengan kekurangan,tapi dengan keyakinan dan pergantungan yang utuh dengan Allah SWT,nothing imposibble because everything is fated by Him,but dear safiyah, don't forget to do your part,work hard and smart,be systematic..n Allah will always be by urside.Believe in Allah.
 
Design by Pocket Blogger Templates